23 Aralık 2008 Salı

Okan Nereye Koşuyor?


Disko Kralı'nı izliyor musunuz bilmem... Ya da geçtiğimiz haftasonu "Okan bizi diskoya götür" temalı program sizi diskoya götürdü mü gerçekten?

Eskiden bir prestijdi Okan Bayülgen'in şovlarına konuk olmak. Her programa çıkmak istemeyen ünlülerin tercihiydi. Yeni şarkıcılar, oyuncular, mankenler de onun programına çıktıklarında, fark edilmiş ve diğerleri arasından sıyrılmış sayılırlardı. Hatta kimileri Aziz Üstel'leri, Cem Özer'leri unutmuş, Türkiye'de gece şovunun yaratıcısı Okan'mış gibi onu bir fenomen haline getirmişlerdi. Çok da iyi programlar yapmıştı gerçekten. Konsept aynı olsa da, arada bir değişen isimleriyle hala hatırlanan şovlardı. (Gece Kuşu, Televizyon Çocuğu, Zaga, TV Makinası vs.)

Makina sezon arası verdiğinde Okan biraz uzak kalacağını, iki sene kadar şova devam etmek istemediğini açıkladığında, herkes onun çok iyi bir hazırlıkla ve artık değişik bir şovla ekrana harika bir dönüş yapacağını düşündü. Ama Okan yeni sezonda hiç ara vermeden yine aynı konsept ile bu kez Disko Kralı adıyla kaldığı yerden devam etmeye başladı.


İlk programdan beri takip ettiğim, artık hakikatten çok sıkıldığım ve hiçbir esprisi kalmayan Disko Kralı ile en azından bu konseptin Okan için eskidiğini düşünmekteyim. Hızla geriye giden bir kalite ve geriye sarmayan bir başarıyla daha ne kadar bu şovu izletme ısrarında bulunacağını merak ediyorum doğrusu. Medyaya karşı tavrını ve entellektüel tutumunu kendi programında neden sürdürmediğini anlamıyorum ve bu mantığı sadece paraya da bağlamak istemiyorum.

Mehmet Ali Erbil gibi Okan Bayülgen'den de söz edildiğinde geçmişte tiyatroda harikalar yaratan adamlar olduğunun hep altı çizilir. Ancak senelerdir televizyondan bu kadar iyi paralar kazanan insanların sanatçı kişiliklerinin sınırlarını neden bu kadar görünmez kıldıkları da ayrı bir soru.

Geçtiğimiz gün yeniden izlediğim "Ağır Roman" filminde, o harika yazılmış Salih karekterindeki performansından sonra durdum ve Okan Bayülgen hakkında bunları düşündüm ve buraya da yazıp paylaşmak istedim...

1 yorum:

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

İnan aynı hisleri paylaşıyorum, cumartesi günlerini eskiden iple çekerdim okan bayülgen'i izleyeyim diye ama olmuyor. çok nostaljik olacak ama, harbi nerde eski okan?

Eskiden dalga geçtiği balon ünlüler şimdi programına katılıyor ve okan tarafından onaylanmış olmanın hazzını yaşıyorlar.