16 Şubat 2009 Pazartesi

"Hayran" lafı bizde yalan!


Geçtiğimiz günlerde 2008'in en çok satan albümleri açıklanmış. Bu açıklanan resmi rakamlar ve gerçekten hem şaşırtıcı hem de ayıp. Sıralama şöyle:

Ferhat Göçer/Çok Sevdim İkimizi 42 bin adet
Serdar Ortaç/Nefes 39 bin adet
Film Müziği/Issız Adam 38 bin adet
Sezen Aksu/Deniz Yıldızı 37 bin adet
Tarkan/Metamorfoz 24 bin adet

Evet bu rakamlar ülkemizde en çok satan albümlere ait. Sanatla, sanatçıyla, müzikle, sanatseverlikle dalga geçer gibi adeta. İnternette kimin profiline girseniz, kayıtsız şartsız Sezen Aksu ve Tarkan isimlerini görürsünüz. Elli bin çeşit hayran siteleri vardır, resmi sitelerinin üye sayısı rekor düzeydedir. Konserlerine bilet bulunmaz yaz aylarında. Gelgelelim Sezen Aksu gibi bir sanatçının albümünü resmi olarak satın alanların sayısı 37 bin.


Bence artık "hayran" lafını kullanırken çok dikkat etmek ve özen göstermek gerekiyor. Bu kadar "ayıp" ve "yalan" bir hayranlık gösterisini ben kabul etmiyorum. Sevdiği sanatçıyı desteklemeyen müzikseverlerin de, kendilerini cezalandırıp, birkaç gün müzik dinlemekten uzak kalmalarını istiyorum. Bir şeyin kıymetini anlamak için bu kadar çok deneye de gerek olmamalı ayrıca. Ben tüm sanatçılardan tüm dinleyenleri adına özür diliyorum. Dinleyenleri dedim çünkü "hayran" kelimesini hak eden çok az sanatsever var...

5 yorum:

her boku bilen adam dedi ki...

bizler iki yüzlü insanların yaşadığı bir toplumuz sevgili Popüler Yorum.

Bunu yaşantımızın her alanında test ediyoruz zaten her gün.bu blogda sana daha önce de söylediğim bir laf vardı,biz Mevlana'yı sahiplenip,onunla övünüp,"ne olursan ol gel " diyen Mevlana'nın topraklarında "ya sev ya terk et" anlayışını savunan insanlarız.

kendi takımının hakkı yenince hakemelere atıp tutan,kendi hakem hatasıyla kazanınca da "biz hiç bir zaman hakemler hakkında konuşmadık" diyen spor(!) adamlarına sahibiz.

sınıfları ve örnekleri daha da çoğaltabilirim ama gerek yok anladın ne demek istedigimi.
Yani bunun sanat alanında da böyle olması pek de sürpriz değil açıkçası.

Adamlar MP3'leri filmleri internette yayınlayıp,altına da élütfen emeğe saygı arkadaşlar repleri unutmayalım" gibi cümleler kuruyorlar.

Bu yorumu yazan HBBA da gidip indiriyor o filmleri müzikleri.

Ben de eşşeğim yani.onu da söyleyeyim.

Popüler Yorum dedi ki...

ya estagfurullah hbba'cım,

ama yani bu noktaya gelmeyi çok ayıp buluyorum ben gerçekten. ya tamam her şey alınamaz, ekonomik olarak anlayabiliyorum ancak en sevdiğin bir tane sanatçının da satın almıyorsan yaptığı işi, emek verdiği ürününü, burada kelimesiz kalıyorum.
herkes istediği her şeye para buluyor, alamıyoruma da inanmıyorum tek bir albüm, tek bir film söz konusu olduğunda.

bu rakamlar şaka gibi, inşallah görürüm ben bir daha bir konuşma sırasında "Sezen'e laf yok" diyen birilerini de, bildiririm hadlerini:)

dizigunlukleri dedi ki...

Kesinlikle sana katılıyorum Popüler Yorum. Sezen Aksu'nun 37 bin satması trajediden başka bir şey değil. Hele hele Sezenciler, Şebocular, Handeciler fan sitelerinde avaz avaz bağırıp "çok seviyoruz, ölürüz" diye kendilerini yırtarken. Neye para vermiyorlar insanlar da bir CD'ye 10 tl vermek zor geliyor.

En çok sevenler de üniversite öğrencileri ama onlardan da bir destek yok. Neymiş efendim, öğrencilermiş de paraları yokmuş da, bla bla bla.

Bi gidin ya, biz de öğrenci olduk. Biliyoruz neyin ne olduğunu. Converse'lere Levi's'lara para döküp imaj tazeleyeceklerine biraz da kültürlerine yatırım yapsınlar. Kitap alsınlar, CD alsınlar. 8-9 bira içeceklerine 3 bira içsinler. Teomaaaaaan, Tarkaaaaan diye bağrıcaklarına gidip bir CD'sini alsınlar, küstürmesinler onları. Ama nerdeeeeee!

Popüler Yorum dedi ki...

ne güzel yazmışsın dizigünlükleri, aynen işte bu yazıyı yazma nedenim daha açık olarak buydu, sen ayrıntıları da vermişsin sağol:)

her boku bilen adam dedi ki...

günlük,

süper yorum vallahi dostum,emeğine sağık +++rep

bi de yarın "Canım Ailem" var yazıyı yaz daha da Rep vereyim..

*şu rep nedir biri bana anlatsın en kısa zamanda.