12 Ocak 2009 Pazartesi

Altın Küre Ödülleri'nde Kate Winslet Zaferi !


Geçtiğimiz yıl yazarların grevinden etkilenen Altın Küre Ödülleri, bu yıl en aksak organizasyonuyla şaşırttı diyebilirim. Salonda ve sahnedeki aksaklıklar, sürekli gürültü ve konukların hareketliliği zaman zaman törenin sunucularının şaka yollu da olsa salonu uyarmasıyla kendini belli etti. Favoriler kadar sürprizlerin de kazandığı ödüllerin dağıtımı genel olarak adildi. İşte dakika dakika izlediğim törenden kendimce ayrıntılar...


Kırmızı Halı ve Tören Salonundan Notlar:

Tören sırasında "besteci, yorumcu ve sosyal eylemci" diye sunulan Sting kırmızı halıda ilk kez sakallı ve esmerdi. Geçiş törenindeki ünlülerin yüzde sekseni sakız çiğniyordu ve yüzde yüzü Kate Winslet'ın kazanmasını istediklerini açıkladı. Maggie Gyllenhaal, Sean Penn ve yakın arkadaşı Kate Winslet ile karşılaşıp sohbet edeceği için heyecanlı ve mutlu olduğunu söyledi. Drew Barrymore bol bol Anne Hathaway'i övdü ve onunla gurur duyduğunu açıkladı. Jessica Lange ile birlikte oynadığı Grey Gardens filminin tanıtımını da yaptı. Sunuculardan biri Jack Nicholson'dan sonra en çok Altın Küre'yi Dustin Hoffman'ın kazandığını not düştü. Robert Downey Jr. yine mor camlı, yine harika bir gözlükle enfes bir karizmayla geçti halıdan... Marisa Tomei bence iyi bir oyuncu, neden pek sevilmez anlamam, törende kendisine halktan ilgi de büyüktü. Bu sene ikişer adaylık alan oyuncuların sayısının en fazla olduğu seneydi. Tom Wilkinson, Ralph Fiennes, Meryl Streep ve Kate Winslet ikişer adaylıkla törene katıldılar. Emma Thompson, Glenn Close ve Dustin Hoffman aynı masada oturup ödüller açıklanırken sürekli yorumda bulundular. Sahnede Demi Moore ve Bruce Willis'in kızı Rumer Willis görevliydi, sürekli Demi Moore'un kızı olarak takdim edildi. Annesi ödül vermek için sahneye çıktığında kızıyla gurur duyduğunu söyledi ve espriyle kambur durmamasını tavsiye etti. Catherine Keener'ı da ilk kez bu kadar güzel gördüğümü söylemeliyim, sanki başka biriydi gözlerime inanamadım.


Ödül Kazananlar Hakkında Notlar:

Kariyerinin en iyi performansı diye söz edilen "The Reader" filmindeki rolüyle Kate Winslet nihayet bir ödül adı. Adı açıklandığında oldukça heyecanlandı ve "kazanamama alışkanlığım vardır" esprisiyle ödülünü yere bırakıp, teşekkürünü kağıttan okudu. "Rambling Rose" dan beri oyunculuğunu beğendiğim Laura Dern, dördüncü adaylığında ödülü ikinci kez kucakladı, sessiz ve derinden de olsa kariyerinde yine bir başarıya imza atmış oldu. Laura Linney'de son yıllarda defalarca ödüllere aday olduktan sonra "John Adams" dizisiyle bu yıl Altın Küre'yi kazandı hem de Susan Sarandon, Shirley MacLaine, Judi Dench gibi devleri sollayarak... "In Treatment" dizisindeki oyunuyla nihayet fark edilen Gabriel Byrne ödüle layık görüldü. Törende True Blood'un kaymağını da gereksiz bir şekilde Anna Paquin yedi ve üçüncü adaylığında ödülü almış oldu. Animasyon ödülü için adaylar açıklanırken Wall-E'ye salondan kopan alkış, kazandığının erken açıklamasıydı. "Happy Go Lucky" filmindeki oyunuyla ödül kazanan Sally Hawkins'in ödülünü Johnny Depp açıkladı, her zamanki gibi ağzında sakızıyla ve kafasını kaşıyarak... İsrail en iyi yabancı film ödülünü kazandı, salonda hiçbir muhalifi de yoktu. Heath Ledger'ın "Joker" performansıyla ödülü kazandığı açıklandığında salondaki herkes duygulanıp, ayağa kalkarak alkışlamaya başladı. En iyi film ve en iyi senaryo ödüllerini kazanan "Slumdog Millionaire" adlı filme destek büyüktü, en iyi yönetmen ödülü de aynı filmle Danny Boyle'a gitti.. Tina Fey geçen yıl ve bu yıl üst üste ikinci kez aynı ödüle sahip olunca yine cool bir teşekkür konuşması yaptı. En iyi müzikal ya da komedi dalında en iyi film ödülü ise Vicky Cristina Barcelona filminin oldu. Ve törenin sonlarına doğru bir rekor, hakeden oyuncuya büyük bir sürprizle verilirken herkes şaşkınlıktan ne olup bittiğini anlayamadı. Kate Winslet en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünden hemen sonra en iyi kadın oyuncu ödülüne de sahip oldu. Kendisi de şaşkınlıktan teşekkür konuşmasına başlamakta zorlandı. Beklendiği gibi en iyi erkek oyuncu ödülü "olağanüstü" diye bahsedilen performansıyla Mickey Rourke'a gitti. Leonardo Di Caprio ve Brad Pitt bir kez daha adaylıkla yetinmiş oldular. Gecenin onur ödülü de ünlü yapımcı ve yönetmen Steven Spielberg'e verildi.


Hayal Kırıklığına Uğrayan Filmler:

The Curious Case Of Benjamin Button ve David Fincher bu yılki bahislerde en çok adı geçen film ve yönetmendi. Brad Pitt de filmdeki oyunuyla çok konuşulmuştu. Törenden ödül kazanamadan ayrıldılar. Frost/Nixon filmi de adaylıklarından sonra ödüllere ortak olacak diye düşünülüyordu ancak geceden eli boş döndü. Senaryosu ve oyunculukları çok konuşulan, tüm oyuncularına da adaylık getiren "Doubt" adlı film de beklendiği gibi ödüllere ulaşamadı. Bu fimleri geride bırakarak törene ve geçtiğimiz yıla damgasını vuran film "Slumdog Millionaire" adlı harika yapım oldu.

3 yorum:

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Kate Winslet'a çok sevindim ya, yıllardır alamıyordu. Hakkıydı, bu sene de hepsini topladı götürdü:)

Sence Oscar'lara ne olur, yine 2 ödül alır mı 1 ödülde kalır mı Kate? :)

her boku bilen adam dedi ki...

kısa kısa,şekilsiz ve aşırı dağınık yorumlarım ,

*ben en çok mickey rourke'a sevindim,kate zaten eninde sonunda böyle bir patlama yapacaktı.

*Aranofsky,mickey'e hareket çekti.

*oscarlarda cate blanchett adaylıgı bekliyorum ben benjamin buttonla.Gerçi golden globe'da aday olamayan oscarda zor aday olur ama.

*tören çok dandik geçti bu sene.zevk alamadım açıkçası.ayrıca puff daddy nedir kardeşim...

*gabriel byrne'i ben de severim,hak ettiği yere bir türlü gelemeyen bir oyuncu;ama şu michael c.hall'a da artık bir ödül verilsin diyorum ya.yıllarca six feet under'da görmediler adamı ki onu da anlamış değilim gerçekten.şimdi dexter'da yine döktürüyor yine es geçiliyor hep.çocugumu keserim..

*törende de farkettim ki hugh laurie,david fincher ve michael c.hall'u ardarda ekranda görünce mutlu oluyorum.

*slumdog miliionaire'i az sonra izleyecegim.blogda bir yazıyla yorumlarım herhalde.

*benjamin button ve frost/nixon'ı izledim bugün.onlar hakkında da sonra yapacagım yorumu.

*bu arada colin farrel da hak etti kesinlikle "in brugge" ile.izlemediyseniz izleyin derim.son yıllarda izledğim en özgün yapımlardan.

*ralph fiennes'i de sevdiğimi farkettim.amon goeth'lukten çıktı artık gozumde,sevimli geliyor artık.

*brad pitt ve leonardo dicaprio artık ödüllendirilmeli.yazık adamlara.

*sacha baron cohen komikse cem yılmaz harcanıyor burda.

*her yerde tina fey tina fey..neymiş bu kadının büyüsü diyerek az evvel "30 rock"ın ilk sezonunu indirdim.amerika böyle etkiliyor işte bizi.terbiyesizler..

*meryl streep gibi halam olsun 10 milyar borcum olsun.(teyzem var onun gibi o yüzden halam dedim)

*bence artık animasyon dalında da en iyi karakter,yardımcı karakter gibi ödüller kategorileri getirilmeli.Zira wall-e ve rhino'nun da elinde heykelcik görmek istiyorum ben.(rhino'nun topun içine koysunlar hatta,rhino manyagı oldum ben,duvarkagıdım da rhino)

*heath ledger sonuna kadar hak etti ödülü ama;hayatta olsa "hayatta" vermezlerdi.

*biri bana javier bardem nasıl aday oldu açıklayabilir mi.çok severim kendisini geçen yıl da çok sevinmiştim aldıgı ödüllere ama "vicky christina barcelona" da javier bardem oyunculuk adına ne yapmış ki allahaşkına.

*rebecca hall geliyor yavaştan.bir yıldız doguyor.hbba demişti dersiniz.

*Vals Im Bashir'i çok merak ediyorum.türkiye de buyuk ıhtımal oynamaz nette de bulamadım.bulan varsa yardımcı olsun.emeğine sağlık der,rep de veririm her neyse o rep,söz)

şimdilik golden globe adına aktaracaklarım bu kadar.tekrar sendeyiz popüler yorum.

Popüler Yorum dedi ki...

dizigünlükleri,

Ben de çok sevindim Kate'e, zaten iki dalda aynı anda ödül kazanması bir nevi "hakkını verme" gösterisi oldu. Oscar'lar için de bence şansı var, özellikle "The Reader" performansıyla...

hbba,

cate blanchett sanırım yakın zamanda aldığı büyük ödüller yüzünden es geçildi umarım Oscar'da geçilmez...

tören gerçekten eskisi gibi keyifli değildi...

michael c.hall ilerki yıllarda adından çok söz ettirecek ve Kate'te olduğu gibi bir nevi toptan ödül yağmuruna tutulacak sanırım. başka açıklaması yok çünkü...

baron'u hiç komik bulmadım ama hiç, sevindim ortaklığımıza..
ayrıca bir on milyar da benim borcum olsun:)

javier bardem psikopat saçlarını kestirmiş ondan aday oldu sanırım:) o adamdan star oldu ya, ileride herkesten olacak eminim...

istediğin filmi de bulursam repsiz sendeyim söz:)

sağol güzel izlenimlerin ve uzun yorumun için...