6 Ocak 2009 Salı

Kim Bu Kız?

Madonna hakkında bir yazı dizisi okumuştum yıllar önce, başlığı ilginçti. "Bir azize mi yoksa bir fahişe mi?" Hatta "Evita" filmini izlediğim zamanlarda bu başlık bir kez daha aklıma gelmişti. Müzikal filmin bir şarkısında Evita için de benzer şeyler söyleyen satırlar geçiyordu. Eva Peron'un Arjantin için yollanmış bir azize mi yoksa geçmişi de göz önüne alındığında hırslarının peşinde zirveye çıkmak için herkesi kullanan bir sokak kızı mı olduğu sorusu vurgulanıyordu... Bu filmde Evita'yı canlandırabilmek için yönetmene sürekli özel mektuplar göndermesi, baskıcı ve ısrarcı olması Madonna'nın hayatında hiçbir şeyin tesadüf olmadığının kanıtı belki de.
Nereden geldim bunları anlatmaya diye sorarsanız, Madonna'nın Louis Vuitton reklam kampanyasının haberlerinden... Çünkü Madonna'nın yakın çevresi bir anda biten Guy Ritchie evliliği sonrası yıldızın yeniden gençlik günlerindeki çılgın kıza dönüş yapmasını şaşkınlıkla karşılıyorlarmış. Onlar son yıllarda evinin kadını olan ve çocuklarıyla ilgilenen Madonna imajının devam edeceğini düşünmüşler, boşanma sonrası hemen Brezilyalı 21 yaşında gencecik bir modelle diskoda çılgınlar gibi eğlenebilen delidolu kadın imajının değil...
Madonna bu, neden ondan bu zorlama imajın devamını bekliyorlar ki. Dünyada bir cinsel devrime sebep olmuş, cinsel faşizme her fırsatta karşı durmuş hatta lafı hiç dolandırmadan "Sex" diye resimli bir kitap çıkartmış bir kadın bu. O kitabın sekizinci sayfasını da mı hiç okumamışlar, nasıl yakınları bu insanlar diyesim geliyor:)
Dönüp dolaşıp geleceği yer en çok mutlu olduğu kürkçü dükkanı zaten. Kendi efsanesinin nerede devam edebileceğini, en çok nerede kabul gördüğünü biliyor. Daha zeki bir kadın görmüş mü bu şov dünyası. İşte bu dedikodular ve gelişmeler arasında hala sapasağlam devam eden bir "Madonna" efsanesi ve gerçeği var. 6.5 milyon sterlin karşılığında Louis Vuitton'un reklam kampanyasında kamera karşısına geçen elli yaşında bir öncü kadın. Yakın arkadaşı Sharon Stone yaşlandım iş bulamıyorum diye ağlarken, diğer bir yakın arkadaşı Gwyneth Paltrow ben yaşlanmadım ama ben de bir şey yapamıyorum dediği bir kariyerle baş etmeye çalışırken; en büyük moda kampanyalarının hala ilk tercihi bir kadın Madonna... Ne denir ki, bu sadece yetenek, sadece güzellik ya da sadece zeka değil. Bu kadın hepsinin karması bir ruh galiba... Hatta azize diyenlere, fahişe diyenlere güldüğü gibi gülen bir arıza:)

Not: Fotoğraflar Louis Vuitton kampanyasına ait pozlardır...

Hiç yorum yok: