8 Ocak 2009 Perşembe

Mevlana'dan "Etme"

Hayranı olduğum Mevlana'nın en sevdiğim dizelerini Yılmaz Erdoğan, Harbiye Açıkhava'daki Mevlana Gösterileri sırasında Taksim Trio'nun müzikleri eşliğinde okumuştu. Videosunu izleyince şiiri paylaşmak istedim. Bunlar nasıl dizelerdir, Mevlana'nın felsefesi nasıl büyüktür, akıl erecek gibi değil. Milyon kere okuduğum dizeleri belki okumak istersiniz diye ekliyorum...
duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun, etme.
başka bir yar, başka bir dosta meylediyorsun, etme.
ey ay, felek harab olmuş, ziyan olmuş senin için
bizi öyle harab, öyle ziyan ediyorsun, etme.
ey, makamı var ve yokun üstünde olan kişi
sen varlık sahasını öyle terk ediyorsun, etme.
sen yüz çevirecek olsan, ay kapkara olur gamdan
sen ayın da evini yıkmayı kastediyorsun, etme.
şekerliğinin içinde zehir olsa dokunmaz bize
sen zehri o şeker, şekeri zehrediyorsun, etme.
harama bulaşan gözüm, güzelliğinin hırsızı
ey hırsızlığa da değen, hırsızlık ediyorsun, etme.
aşıklarla başa çıkacak gücün yoksa eğer
aşka öyleyse ne diye hayret ediyorsun, etme.
isyan et ey arkadaşım, söz söyleyecek an değil
aşkın baygınlığıyla ne meşk ediyorsun, etme.
"mevlana"

3 yorum:

her boku bilen adam dedi ki...

keşke Mevlana'nın yaşadığı bu topraklarda yaşayanlar O'nu biraz da olsa anlayabilse..
keşke biraz da olsa onun sözlerine kulak verebilse..
keşke "ne olursan ol gel" diyen adamın ülkesinde " ya sev ya terk et" deme gafletinde bulunmasalar.

keşke etmes'eler.

teletabi dedi ki...

Aşkın Dansı filminde de kullanılmıştı. Bir çok yerde "aşkın dansı" olarak da geçiyor bu mükemmel dizeler..Yılmaz Erdoğan'da şahane seslendirmiş..

Albüm versiyonunu yazmıştım ben de bir ara.
http://ayild.blogspot.com/2008/12/sigara-3.html

Popüler Yorum dedi ki...

teletabi,

hemen adrese gittim ve dinledim çok teşekkür ederim, nefis bir kayıtla vermişsin hem de... Aşkın Dansı'nı da izlicem mutlaka...

hbba,

en alıntılanmalı arkadaşım:)ne duygulu ve ne zeki demişsin ki yine alıyorum buraya:
"keşke "ne olursan ol gel" diyen adamın ülkesinde " ya sev ya terk et" deme gafletinde bulunmasalar.
keşke etme'seler."

Mevlana Anadolu'nun en derin yeri...